söndag 29 mars 2009

Har företagen beredskap och organisation att möta dagens kommunikationslandskap?


Dagligen möts vi av ny information om produkter och upplevelser. Genomslaget av sociala medier har skapat en helt ny grund för opinionsbildningar . ”Tidningsbranschen och Upplevelseindustrin” har tagit till sig utvecklingen och använder den för att affärsutveckla och bli vassare i en hård och konkurrensutsatt marknad.

Men när jag betraktar många av de mer traditionella företagen och organisationer inom den medicintekniska branschen kan det digitala materialet användas på ett mer affärsutvecklande sätt.

Den dag det digitala materialet används fullt ut, kommer kreativitet av oanad kraft att frigöras. Vi har snart en ny generation medarbetare med nytt synsätt att skaffa sig information. Denna generation är uppvuxen med sökfunktioner som facebook, linked in, YouTube, Google med mera. Dom är vana att söka efter information. Denna kunskap ger en ny dimension i företaget .

Ofta är den på tvärs med företagets regler och rutiner vilket hindrar en dynamisk och affärsutvecklande verksamhet.

När teknik, kreativitet och regler går i takt ökar företagets konkurrenskraft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar